Te SzeReTeD a tudományt?

November 29.-én a Szegedi Ságvári, más néven az SZTE Gyakorló Gimnázium diákjainak tartottunk workshopot. Ez az alkalom több szempontból is mérföldkő volt a SCUP életében. 36 diák vett részt a foglalkozáson, csapatunk pedig 9 mentorral vágott neki a kihívásnak. A foglalkozás középpontjában a mentális egészségmegőrzés állt. De hogy miért volt különleges ez az esemény? Vegyük szépen sorjában…
A workshopra a Nemzeti Tudós Akadémia középiskolás laborgyakorlatának keretei közt került sor, melynek szervezéséért Csigér István Tanár Úrnak szeretnénk köszönetet mondani, ugyanis Ő tette lehetővé, hogy programunkat az iskola falai között tarthassuk meg. Az NTA-s diákokon túl a Tanár Úr saját diákjai is jelentkezhettek a workshopra. Összesen 36 diák vett részt a programon amit hatalmas sikerként könyvelhetünk el, ekkora létszámú csoportnak még nem tartottunk egyszrre workshopot.
A diákok nagy száma természetesen sok mentort is igényel. A csapatból 9! mentor volt jelen. Kicsit talán soknak tűnhet, de mindenkinek volt feladata. A rutinos mentoraink közül a 4 versengő csapatot Berke, Bálint és Boti, Miro és Réka vezette. Az idei Richter MindRun óta két ifjú titán, Levi és Zalán is bővíti csapatunkat. Első workshopjukon egy-egy tapasztalt mentor mellé kerültek, Levi Rékával, Zalán pedig Berkével dolgozott. A sok mentor lehetővé tette, hogy Áronnal dolgozzunk kicsit a foglalkozásaink marketingjén, interjúkat forgattunk a diákokkal illetve gondoskodtunk az esemény megfelelő dokumentációjáról.
A workshop tematikája a mentális egészségmegőrzés volt. A csapatoknak az volt a feladata, hogy válasszanak ki egy olyan problémát amivel a korosztályuk nap mint nap találkozik, és álljanak elő egy olyan ötlettel, ami segíti őket a problémákkal való megküzdésben. A csapatok korosztályuk fő problémájának a túlzott képernyő időt, a tanulással kapcsolatos motivációt, az ebből fakadó elvárások okozta stresszt és a tudatos időbeosztás nehézségeit tartották. Ötleteik is ezen problémák megoldására irányultak.
Volt olyan csapat aki egy tanulást segítő applikáció tervével állt elő, amiben a tananyagok a különböző tanulási stílusokra szabva állnak rendelkezésre. Mások a képernyőidő korlátozásában gondolkodtak egy gamifikált képernyőidő-korlátozó alkalmazással. Az applikációk elég népszerű választásnak bizonyultak, mivel a harmadik csapat is ebben gondolkodott, Időnyerő nevű alkalmazásukkal kortársaik életét szerették volna megkönnyíteni. A nyertes csapat egy összetett médiakampányt dolgozott ki, amelyben szembesítik diáktársaikat mennyi időt pazarol el egy átlagos diák social media prögetésével, emellett alternatívákat is ajánlanak, hogyan lehetne ezt az időt saját maguk építésére használni.
A csapatok minden várakozást felülmúlva teljesítettek a pitchek során. Nem csupán az előadások sikerültek jól, a diákok a zsűri kicsit kukacoskodó kérdéseire is nagyon frappáns válaszokat adtak. Reméljük a jövőben is visszatérhetünk a Ságváriba. A workshop a Richter Gedeon Nyrt. támogatása nélkül nem jöhetett volna létre.