Korda Gyuri bácsi sampona vizet tisztít?

Ugyan, erről szó sincs, ez a cím pusztán a szegedi Eötvös Gimnázium diákjainak ötlete kicsit összevegyítve. Január 21.-én ide látogattunk el a Scup mentorainak egy részével, hiszen egyre bővülő felkéréseinknek hála, a csapat újabb fele Beni vezetésével egy másik szegedi gimnáziumban tartott workshopot.
A helyszínen zajló eseményen a diákok maguk választották ki, milyen programokra szeretnének menni, ennek hála több mint 60 diáknak tarthattunk egy-egy 45 perces bullet workshopot. Réka vezetésével öten voltunk összesen mentorok, Berke, Bálint, Miro, és Boti. Mindannyiunk már jó pár csapatot a háta mögött tud, így Beni nyugodt szívvel bízta ránk a program levezénylését.
Az iskolában mind a szervező tanárok, mind a diákok részéről nagyon szimpatikus volt a hozzáállás. Amikor a diákok úgy köszönnek el a végén tőlünk, hogy „nagyon jó, hogy így is lehet egy órát tartani” akkor mindannyian érezzük, hogy megéri csinálni. Egy ilyen rövid foglalkozáson, nagyjából 6-10 diák kerül egy mentorhoz, és a gyerekeknek 20 percük van, hogy válaszoljanak a Mit? Kinek? Hogyan? kérdésre, az éppen születendő képzeletbeli vállalkozásukkal kapcsolatban, majd a végén egy percben előadják a zsűrinek, aki a jelen helyzetben az egyik tanáruk volt.
Mindig nagy mosoly ül nekünk mentoroknak az arcunkon a húsz perc leteltével, hiszen az összes diák különböző személyiség, így sosincs két ugyanolyan ötlet. A gyerekek előrukkoltak olyan applikációkkal, ahol az idős emberek különböző eseményekre tudnak jelentkezni egymással, így szocializálni az elszigeteltebb felmenőinket hiszen nekik már nem olyan könnyű az ismerkedés, illetve a gyógyszerszedési szabályaikat is nyomon követhetik.
Volt olyan csapat, aki romboló szobát álmodott meg a fiataloknak, hogy levezessék a mindennapi feszültségeket, amiket rossz háztartási gép adományokból tartanának fent. Az egyik csapat azt tartotta szem előtt, hogy az ívóvíz minőségén javítana úgy, hogy egy három szűrős csapra szerelhető készülékkel javítaná a csapvizet, így mindenki olyan minőségűt tudna fogyasztani, ami nincs káros hatással az egészségre. A legbohókásabb ötlet talán az volt, ahol az egyik csapat egy hajápolási terméket álmodott meg, ami kifejezetten idős embereknek lenne tervezve, és az első 200 embernek maga Korda Gyuri bácsi szállítaná ki, illetve Bangó Margit reklámozná. Ki ne szeretne az első 200-ba lenni?
Összeségében ismét egy remek élménnyel és tapasztalattal gazdagodott a csapatunk, és visszajelzéseink alapján úgy hisszük a diákok is. A workshop megvalósulását a Richter Gedeon Nyrt. tette lehetővé. Ezúton is köszönjük a támogatást.