Hát kinek van igaza gyerekek?

Csokinak mindig igaza van, hogyan legyünk kipihentebbek az iskolában, mentsük meg a világot tiszta vízzel, legyünk olyan sikeresek, mint Elon Musk. Mi a közös ezekben? Az, hogy mindegyik ötlet a ScUp Deák Ferenc Gimnáziumban tartott workshopján pattant ki a diákok fejéből.
Ezúttal, a megszokott meneten kicsit változtatva, a résztvevő diákjaink feladata egy olyan kampány kidolgozása volt, amely elősegíti a tudományos vívmányok és a kutatók munkájának megértését. Mentoraink ezúttal Anett, Adri, Marci, és Miro voltak. Nagyon hamar szembesültünk azzal, hogy milyen keveset beszélnek az iskolában az aktuális tudományos előrelépésekről, pedig a diákokban ég a kíváncsiság az új dolgok megismerése iránt.
Nagyon könnyen tudtunk dolgozni a diákokkal, minden csapatnak a fejében a pályázati kiírás után szinte azonnal megvolt a terület, amiről szívesen informálnák diáktársaikat. Anett csapata a világ megmentését tűzte ki céljául. Ötletük szerint önkéntes diákokkal segítenék a rossz vízminőségű területek rászoruló családjait ingyenes víztisztító eszközökkel. A kampányuk során jótékonysági adománygyűjtés keretében igyekeztek volna megszerezni a kellő tőkét a projekt elindításához. Amint ez meglett volna csapatuk egyetemista diákok körében hirdetett volna lehetőséget önkénteskedni. Amellett, hogy egy elmaradottabb régió lakóit segítették volna, az önkéntesek megismerhették volna a helyi kultúrát, belekóstolhattak volna a helyi ételekbe, és megtanulhattak volna egy-két szót a helyi nyelveken. Hirtelen még érdekesebbé vált a világ megmentése!
Adri csapata kihangsúlyozta az egészséges bioritmus fontosságát, kampányuk célja ennek a témának a közbeszédbe hozatala volt. Kihangsúlyozták az iskola és az egyetem okozta stressz romboló hatását, kiemelték a kialvatlanság szorongásfokozó hatását. Ötletük egy olyan kampány lett volna, ahol szakértők segítségével minden résztvevő többet tanulhatott volna meg a helyes bioritmus kialakulásáról, annak pozitív hatásairól. A közösségépítés jegyében a programjukhoz készítettek volna egy közösségi média platformot is, ahol minden korábbi kampánynap tartalmát szerkesztve feltöltötték volna. Marci csapatának ötlete egy olyan önfejlesztő expo volt, amit Elon Musk nevével tettek volna igazán vonzóvá. Központi gondolatuk az volt, hogy a megosztó milliárdos siekreit, vívmányait és árnyoldalát,.bukásait is érdemes megismerni ehhez pedig egy egész napos interaktív programsorozatot találtak ki, amelynek a szegedi Agóra adott volna otthont.
Miro csapatának fókuszában pedig a mesterséges intelligencia okos használatának oktatása volt, emellett pedig meg szerették volna alkotni az ország első tudománykommunikációs platformját. A médiakampány arca pedig Szabó Márton “Csoki” lett volna, aki minden héten egy másik tudományterületen tevékenykedő kutatóval beszélgetett volna, feltéve olyan kérdéseket, melyekre a mindennapi ember kíváncsi lehet. Mindig nagy örömmel tölt el minket, ha egy pályázati kiírás ennyire sokszínű ötleteket hoz ki a középiskolásokból. A zsűri tetszését ezúttal a világ megmentése nyerte el a legjobban, de az összes projekt nagyon közel volt a pontozás után. A zsűri a gimnázium két tanárából állt, mindannyiuk kiemelte, hogy nagyon összeszedett és átgondolt projektek készültek el a rendelkezésünkre álló két és fél órában. Mindannyian nagyon várjuk a következő workshopot!
A workshop megvalósulását a Richter Gedeon Nyrt. tette lehetővé. Ezúton is köszönjük a támogatást.