Utolsó tanítási nap

A ScUp csapata június 17-én ismét Egerbe látogatott, hogy workshopot tartson a Dobó István Gimnázium diákjai számára. Témánk ezúttal a mentális egészségmegőrzés volt, a velünk tartó mentorok pedig Mikolt, Móni, Zalán, Bálint, Levi és Miro voltak, első workshopján vett részt a csapattal Viktor. Az iskola diákjai nem kaptak egyszerű feladatot, főleg a tanévi oktatás utolsó napján, mikor nem csak a meleg helyez stresszt az emberre, hanem még a fáradtság is. Minden hátráltató tényező ellenére nagyon aktív csapat középiskolással dolgozhattunk együtt, mentoraink nagyon elégedettek voltak csapataik aktivitásával és ötleteivel.
Volt csapat aki egy olyan programsorozatot dolgozott ki, amely kifejezetten a középiskolakezdéskor jelentkező beilleszkedési nehézség okozta stressz megelőzését tűzte ki céljául, hiszen egy új közeg és az új elvárások mindig igen stresszesek tudnak lenni. Ötletük helyszíne egy egri kávézó lett volna, ahol csapatépítő programok kerülnek megrendezésre a projekt kivitelezése folyamán. Ezek negyedévente ismétlődő programok, ezzel is segítve a beilleszkedőket, hiszen egy erős összetartó közösségben könnyebben meg lehet birkózni a kihívásokkal.
De nem csak ilyen csapatépítő ötletek születtek meg! Az egyik csapat egy közös sportnap szervezését tervezte az egri Dobó István Gimnázium diákjai számára, szakmai gyakorlatot végző egyetemisták segítségével. A sportnap célja, hogy a diákok fizikai aktivitásával és közösségi tevékenységekkel támogassák mentális egészségüket, az egyetemisták pedig a kötelező szakmai gyakorlat keretében segítenek a sportnap lebonyolításában. Egy másik csapat az iskolai stressz leküzdésére dolgozott ki egy nagyon ötletes kampányt. A központi program egy rombolószoba volt, ahol feszült középiskolásaink biztonságos környezetben vezethetik le frusztrációikat olyan tárgyak széttörésével, melyek kifejezetten erre voltak összeszedve lomtalanítás és egyéb programok keretében. Emellett egy bár megvalósítását is célul tűzték ki, ahol a látogatók tanulmányi átlaguktól függően kedvezményekben részesültek volna.
Emellett a megfelelési kényszerről is volt szó, egy csapat a teljes projektjüket ennek a problémának szentelte. Ötletük egy olyan kampánysorozat volt, amely felhívja mind a szülők, mind pedig a tanárok figyelmét a személyes tehetséggondozás fontosságára, a jó szülő-gyerek viszony jelentőségére az iskolai évek alatt, emellett pedig tanulástechnikai trénerek segítségével oktatást is szerveztek volna a tanulóknak, hogy segítsenek nekik felismerni azokat az erősségeiket, melyekre célszerű fókuszálniuk. Projektjüket elsősorban az egri Dobó István Gimnázium tudományos hetén valósították volna meg, az előadásokon pedig az iskola volt diákjai is megszólaltak volna, ezzel is közelebb hozva az üzenetet az előadásokon jelenlévő középiskolás tanulóknak.
A zsűri által legjobbnak választott csapat ötlete pedig a nyilvános beszéd okozta feszültség leküzdése volt, emellett pedig a nyilvános beszédkészség fejlesztését tűzték ki célul. A projekt kidolgozás során specifikusan a saját középiskolájuk tanulóinak szóló szakkört terveztünk meg, aminek a segítségével a diákok tudják gyakorolni a nyilvános beszédet még az érettségi előtt. Témájuk különlegesen releváns volt, hiszen a résztvevők nagy része a következő tanév folyamán fog érettségi vizsgát tenni.
Csapatunk nagyon meg volt elégedve a workshop közbeni közös munkával és a csapatok eredményeivel is. Köszönjük a Dobó István Gimnáziumnak a lehetőséget, reméljük sok hasonló workshopunk lesz még, várjuk a következőt! A workshop megvalósulását a richter Gedeon Nyrt. tette lehetővé. Ezúton is köszönjük a támogatást.