A hódmezővásárhelyi workshop során csapatom nagy része, akik mind sportoltak – legyen szó versenyszerű vagy hobbiszintű mozgásról –, gyorsan megmutatták, hogyan képesek ezt a szenvedélyt egy innovatív projektbe beépíteni. Az ötletük szerint a sport és a tanulás összekapcsolása nemcsak hatékonyabbá teheti az ismeretszerzést, hanem ösztönzi az egészséges életmód kialakítását is. A tervüket fokozatosan, kis léptékben kezdték el felépíteni: egy sor iskolai projektnap szervezésére tettek javaslatot. Az események reggelén egy egyetemista tartott volna előadást környezetvédelemről – ám a különlegesség abban rejlett, hogy minden alkalommal más tudományterületről érkező hallgató osztotta meg tudását a gimnazistákkal. Ez nemcsak az előadóknak adott szabadságot, hogy a saját területüket bemutassák, hanem a diákok számára is izgalmassá tette az eseményeket, hiszen mindig új témákat ismerhettek meg. Az előadások után pedig következtek a nap fénypontjai: a játékos sorversenyek. Ezeken az állomásokon az előzőleg elhangzottakra épülő kérdések és ügyességi feladatok vártak a csapatokra. A diákok pontverseny keretében mérkőzhettek meg egymással, és a győztesek elnyerhették a minden gimnazista álmát: egy igazgató által jóváhagyott szabadnapot. A terv nemcsak motiválta volna a diákokat a tanulásra és a sportra, hanem egy igazi közösségépítő élményt is biztosított volna.