Dobósok és az ételpazarlás

A 2021-es Richter Anna Díj keretében fektettük le módszertanunk alapjait, találtuk ki, teszteltük és fejlesztettük tovább a ScUp workshopjait. Az alábbiakban az egyik első workshopunk, az esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumban tartott program beszámolóját olvashatjátok.
Fél 7-kor találkoztunk a csapattal a kelenföldi P+R parkolóban. Mindenki korán kelt, jómagam egy közepesen húzós háziorvosi ügyeletből érkeztem. A fáradtságot egyből átvette az izgatottság, elvégre mégiscsak az alma materembe térek vissza. A feszültséget tovább fokozta, hogy a Richter stábja is velünk tartott, kamerák kereszttüzében kellett levezetnünk a workshopot. A kamerák engem kevésbé zavartak, inkább az aggasztott milyen hatása lesz a diákokra a körülöttük sürgő-forgó stáb. Tudnak-e felszabadultan ötletelni vagy kizökkenti őket az ismeretlen terep? Ezen a problémán szerencsére nem emészthettem magamat túl sokáig, mivel már meg is láttam az esztergomi Bazilika kultikus zöld kupoláját, elöntöttek tiniévem emlékei, és mire felocsúdtam már kanyarodtunk is be volt iskolám parkolójába. A Richter stábjával majdnem egyszerre érkeztünk meg.
Lampert Zoltán tanár úr fogadott minket, egykori biológiatanárom, Ő szervezte meg a workshopot. Ezúton is nagyon hálás vagyok segítségéért. Megmutatta a termeket ahol berendezkedtünk, felkészültünk a diákok érkezésére. A Tanár urat megkértem, hogy olyan diákokat válogasson össze, akik különböző évfolyamba járnak, nem egy összeszokott társaságot alkotnak és különböző az érdeklődési körük. Workshopjaink egyik lényegi eleme, hogy megmutassuk a diákoknak, az eltérő gondolkodásmód a megfelelő eszközökkel és módszerekkel párosítva, mennyire hatékony fegyver tud lenni egy projektmunka során.
A diákokkal nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. A csapatmunka nem ment zökkenőmentesen, kialakult egy hatalmi harc, hogy kinek az ötletét prezentálja a csapat. A diákok azonban ezt az akadályt is könnyen vették, és végül egyetértésben alkották meg a ,,ComPort’’ csapatát, akik vállalkozásukkal az ételmaradékok szállítmányozásában és újrafelhasználásában akartak utat törni. El kell ismernem, büszkeség járta át szívemet. A diákok visszajelzései mind pozitívak voltak, ezen felül jól estek a gratulációk, elismerések volt tanáraimtól a tanulmányaimmal és a projekttel kapcsolatban is.