A második csapat, Lexi mentorálásával, a mindennapok kémiai biztonságára helyezte a hangsúlyt. A “stand-up kémia” ötlete a háztartási balesetek megelőzését célozta meg, humoros és informatív előadásokkal. A csapat falunapokon tartana rövid, provokatív jelenetekkel induló műsorokat, amelyek a közönség figyelmét megragadva mutatnák be a leggyakoribb balesetek kémiai hátterét, és praktikus tanácsokat nyújtanának a megelőzésükhöz. Ez az ötlet különösen azért volt figyelemre méltó, mert egyszerre célozta meg az ismeretterjesztést és a szórakoztatást, így biztosítva, hogy az üzenet ne csak elérje, de meg is ragadja a célközönséget. A játékosság és az innováció jegyében Miro csapata, a “KémiaKártyák” egy kémiai kártyajáték ötletével állt elő. A játék célja, hogy a diákok könnyedén megjegyezzék a vegyületek neveit és képeit, miközben a kémia gyakorlati alkalmazásába is bepillantást nyerhetnek. Az első fordulóban a párosításokkal, a második fordulóban pedig a vegyületek reaktivitásával játszhatnának, így szórakozás közben ismernék meg a kémiai összefüggéseket. A játék ötvözte a stratégiai gondolkodást a tanulással, és nagyszerű eszközt kínált a kémiaórák színesítésére.