Napfény járja át a szívem újra

A kétnapos workshopmaraton második állomásán csapatunk ismét kísérletezett egyet, ezúttal Beni hozta a témát. A téma, mely Beninek a kutatásai során már nagyon ismert volt, a melanomára való figyelemfelhívás volt. A résztvevő csapatok feladata egy olyan egyedi kampány kitalálása volt, mely felhívja a figyelmet a melanoma veszélyeire, ijesztő gyakoriságára, valamint arra, hogy odafigyeléssel és a releváns ismeretek birtokában mennyire könnyen megelőzhető. Résztvevő mentoraink ezúttal Berke, Réka, Bálint, Boti és Zalán voltak.
Nagy örömünkre szolgált, hogy az előtti napi csoportokból sok ismerős arcot láttunk. Boti csapatának az ötlete egy olyan divatkollekció lett volna, mely amellett, hogy divatos, megóvja a viselőjének bőrét. Szerintük az elsődleges gond az UV védő ruhákkal az, hogy nem elég divatosak a fiatalok számára. Ötletük eladhatóságában nagy divatmárkák és influencerek segítségét kérték volna. Csapatuk egyik legerősebb aspektusa a vizuális megvalósítás volt, a rajzolásban kifejezetten tehetséges csapattagok egy teljes kollekciót megalkottak a rajzlapon.
Berke csapata a fiúk körében tabunak számító fényvédőkrémek népszerűsítését tűzte ki céljául. Közösségimédia kampányuk során arra buzdították volna a fiúkat, hogy minden nap osszanak meg egy képet magukról, ahol fényvédő krémet használnak. Ötletük a közösség erejét használta volna ki a tabuk ledöntéséhez, ezzel pedig normalizálták volna a fényvédőkrémek használatát is azok között, akik ezt általában cikinek találták volna. Réka csapatának ötlete egészen formabontó volt, visszahozta volna a gyerekkorunkból méltán népszerű “mi történik a testünkben” ismeretterjesztő rajzfilmeket, ezzel már a legkisebbeket is felvilágosulttá tették volna a melanoma veszélyéről. Két szereplőt képzeltek el a rajzfilmhez, Molly-t, aki az egészséges anyajegyet szimbolizálta, és Melany-t, aki a melanomát. Ezenkívül egy applikációt is készítettek volna, ahol a felhasználók célja a melanoma felismerése lett volna egy anyajegyekről készült képsorozatban, így felkészítve a gyerekeket az önvizsgálatra, és arra, hogy mikor lehet szükséges orvoshoz fordulni egy furcsa alakú anyajeggyel.
Bálint csapatának ötlete egy olyan házról házra járó kampány lett volna, ahol diákok, közösségi szolgálati órákért személyesen házaltak volna a melanoma veszélyeiről, ezzel a lehető legszélesebb célközönséget találták meg. Amellett, hogy nagyon közérthető prospektusokat osztottak volna, a diákokat is bevonzották volna a közösségi órák teljesítésének lehetőségével. A zsűrizés sem a szokásos módon zajlott, egy ilyen komoly témához elengedhetetlen a szakértő. Beni régi barátja Asztalos Leó a Cápák között és a szegedi Bőrgyógyászati Klinika sztárrezidense Dr. Asztalos Leó volt kedves elvállalni ezt a megtiszteltetést. Csatlakozott hozzá Dr. Újvári Edit, a JGYPK intézetvezető tanára, a Junior Akadémia elnöke is. Ismét nagyon pozitív élmény volt, hogy egy új kihívásra hogy reagáltak mind a mentorok, mind pedig a diákok.
De mi történt még ezen a workshopon? Csapatunk mentorai ezúttal nem csak mentoráltak, hanem mikrofont is ragadtak egy interjú készítése során. A videóban szerettük volna megkérdezni mentorainkat, hogy nekik mint jelent ScUp mentornak lenni, mit jelent középiskolásokkal foglalkozni, valamint milyen készségeik fejlődtek a diákokkal való munka során. A videóinterjú kiemelte a ScUp program egyik kulcsfontosságú aspektusát: a mentorok és diákok közötti kölcsönös tanulást és inspirációt. Folyamatosan igyekszünk tanulni, mind egymástól, mind a diákoktól, fejlesztjük magunkat és a csapatot is. Kövessétek Ti is, hogy legközelebb mivel rukkolunk elő.
A workshop megvalósulását a Richter Gedeon Nyrt. tette lehetővé. Ezúton is köszönjük a támogatást!