A Szegedi Tudományegyetem Doktorandusz Önkormányzatának felkérésére workshopjainkat az egyetem gólyatáboraiba is elvittük. Számos fejlesztés és új ötlet született a szóban forgó időszakban a ScUp háza táján, és bár egy gólyatábor hangulata nem feltétlenül egyezik meg azzal a környezettel ahova a workshopokat szánjuk, az ötleteink extrém tesztelésnek vethettük alá. Az alábbiakban néhány gólyatábori élményt olvashattok.
A gólyatáborok sok kihívást tartogattak a ScUp mentorai számára. Egy-egy gólyatáborban 100, de akár 200 gólya is repked kartól függően, akik 6-8 csapatba tömörülnek. Ebből könnyű kimatekozni, hogy ez a szituáció elég távol esik az 5-6 fős csapatokhoz szokott mentorgárdánk komfortzónáján. További kihívást jelentett az is, hogy a szórakozni vágyó gólyák számára olyan érdekessé tegyük a programunkat, hogy szívesen vegyenek részt rajta és ez a pitcheken is meglátszódjon. Szerencsénkre a gólyatáborok általában valamilyen tematika köré épülnek, amire egy kis kreativitással könnyen rá tudjuk húzni módszertanunk lényegi elemeit.
A Természettudományi és Informatikai Kar gólyatáborában elég könnyű dolgunk volt. A gólyatábor tematikája különböző filmek és mesék világa volt. 8 csapat vetélkedett a gólyakupáért, mindegyik csapat egy-egy híres film világát idézte: Volt Mátrix, Gyűrűk Ura, Harry Potter, Karib Tenger Kalózai, de még Moananak is jutott hely a palettán. A gólyák feladata az volt, hogy találjanak ki egy olyan vállalkozást, amely célközönsége a csapat által képviselt világból kerül ki. A legkreatívabb ötletek voltak egyben a legelvetemültebbek is, éppezért a gólyák pajzán brainstormingolásának eredményeit nem oszthatom meg. Legyen elég annyi, hogy a címben említett eszköz számos más célra is felhasználható.
A leendő orvostanhallgatók gólyatábora nagyobb falatnak bizonyult. A SZOTE növendékei 6 csapatot formáltak, a csapatok egy-egy ország színeit viselték. Japán, Spanyol és Franciaország, Törökország, Anglia és Olaszország színei között zajlott a megmérettetés. A feladatuk az volt, hogy egy olyan vállalkozás ötletét pitcheljék el a zsűrinek, amelynek célközönsége az adott ország lakóinak legsztereotípabb megjelenése legyen. Számomra a legemlékezetesebb az olasz csapat volt, akik abból indultak ki, hogy az olaszok két dolgot szeretnek igazán: a tésztát és dohányozni. A két dolog kombinációjából született meg a ,,CiSzta’’, az első nikotintartalmú tészta termékcsalád. Beni